År 2006 tog distributörsföretaget Acreto AB myggfångaren Mosquito Magnet till Sverige och introducerade då en unik produkt på den nordiska marknaden. Att i myggtäta norr äntligen få bukt med myggproblemet var mycket välkommet och försäljningen av Mosquito Magnet blev en stor succé.
På Acreto förstod man tidigt att det i Sverige och Norden fanns ett enormt stort behov av myggskydd, och att det fanns behov av olika sorters produkter. Både de som fångar och dödar, och de som skapar myggfria zoner genom att stöta bort myggen.
År 2008 tog man in varumärket Thermacell till sin portfölj av myggskyddsprodukter, men försäljningen av de mobila enheterna gick lite trögt till en början. Det var svårt att få den svenska konsumenten att associera varumärkesnamnet Thermacell till effektivt myggskydd.
Acreto skapade 2011 konceptet Myggjävlar, under vilket man började marknadsföra sina myggskyddsvarumärken. Konceptet innefattade till en början även en app där användarna bevakade och rapporterade myggbeståndet på olika håll i landet. Det hela väckte stor uppmärksamhet i media och kampanjen kring Myggjävlar vann till och med priset ”50-wattaren” i den prestigefulla reklamtävlingen 100-wattaren” år 2012.
Konceptet Myggjävlar blev ett känt begrepp, försäljningen tog ordentlig fart och Acreto har sedan dess vuxit för varje år, mycket tack vare myggskyddsprodukterna.
Under senare år har Myggjävlar utökats med fler varumärken såsom Mr. Mosquito för inomhusbruk och Dynatrap som är en effektiv knottfälla. Framöver kan även fler varumärken och produkter kunna komma att inrymmas i konceptet.